TOEKOM(S)T

De toekomst, iets waar veel mensen zich in zekere zin druk om maken. Ook bij het maken van keuzes wordt er iedere keer, vrij onbewust, gekeken naar de toekomst. Bij het maken van een keuze stellen vele mensen zichzelf namelijk vragen als, wat gaat er gebeuren als ik dit of dat doe en wat gaat er veranderen? Keuzes maken hebben dus met toekomst te maken, maar ook zeker met het verleden. Ook bij gemaakte keuzes zijn vragen als wat als ik het anders had gedaan of niet had gedaan aan de orde.

Persoonlijk maak ik tegenwoordig bewust keuzes, die hopelijk, richting mijn toekomst succesvol uit gaan pakken. Zo ben ik momenteel actief bij drie werkgevers, zodat ik zo veel mogelijk ervaring op kan doen binnen verschillende bijbaantjes. Daarnaast blik ik zelf regelmatig terug, in positieve zin, op gemaakte keuzes in het verleden. Dit doe ik bewust, zodat ik van mijn misstappen kan leren en het in de toekomst beter in kan vullen.

Je hebt als persoon zelf veel in de hand, het maken van de juiste keuzes, stappen in de juiste richting zetten en terugblikken zodat je als persoon verrijkt wordt met ervaringen. Maar het blijft absoluut zo, dat er een bepaalde geluks-en gunfactor van toepassing is gekeken naar de toekomst. Het is dus deels ook wat je toekomt.

Nu snel terug naar het heden, want dat is te mooi om zo maar voorbij te laten schieten…

Plaats een reactie