KLEDINGCRISIS

Vrouwen, ze houden van keuzes. Zeker wat betreft kleding kan het niet op. Kasten puilen uit, de deuren gaan amper dicht, een tweede kledingrek is geen overbodige luxe en het seizoen shoppen is ook erg in trek bij het vrouwelijke geslacht.

Voor de mannen onder ons, maak jij het wel eens mee dat je vriendin, zus of kennis  weer vanuit boven hoort roepen; ”wat zal ik aan doen, ik weet echt niet wat ik aan moet hoor”. Nee, dat kan ik begrijpen en komt niet geheel als een verrassig wanneer je uit zoveel jasjes, schoenen, broeken, rokjes en tuniekjes een keuze moet maken.

Voor een stapavondje wordt minimaal een uurtje of 2 uitgetrokken om met zijn alle te kijken wat te doen met de kleding die avond. De vriendin van een vriendin en daar een vriendin neemt voor de vriendin van een vriendin een jasje mee met bijbehorend tasje. En zo een aantal keer over en weer. En dan nog wordt er geklaagd over KLEDINGCRISIS.

Ergens begrijp ik het wel, het is natuurlijk leuk om veel afwisseling te hebben wat betret kleding en altijd weer verrassend voor de dag te komen. Zelfs met alle uitgeleende kleding gaan de kastdeuren amper dicht, dit komt wellicht omdat er aan de kast zelf ook nog 25 kledinghangers hangen.  Teveel keuze, omdat het kennelijk fijn is om veel rommel te hebben, werkt bij vrouwen dus feitelijk redelijk averechts. Maar oke, ik wil het eigenlijk ook niet kunnen begrijpen..

Deze post is tot standgekomen doordat ik zelf bij mijn een jonger zusje, vriendin én moeder deze kreten regelmatig voorbij hoor komen.

Veel shopplezier en ga ook even voor een vierde kast lang Ikea.

Groeten en mannen, wij weten waarom..

Plaats een reactie